[linux] Re: opnieuw: nokia 6220 en linux

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Wo Jan 31 19:46:11 CET 2007

Op wo, 31-01-2007 te 16:39 +0100, schreef Hans Paijmans:
> Na installatie van Suse 10.1 zag ik opeens leven in de
> irda-poort, en heb ik weer geprobeerd gnokii te installeren.
> Helaas, gnokii blijft ervan overtuigd dat "this function is
> known to break your phone..." maar zover ik kan uitknobbelen
> geldt dat helemaal niet voor de nokia 6220. De Docs zeggen
> echter helemaal niets over het uitschakelen van deze
> check.

Ik heb ooit zo'n broken phone gehad, overigens niet een 6220. Na
reparatie heb ik hem verder als model=AT in gnokiirc gezet, dat is wel
veilig maar geeft beperkte functionaliteit. Voor mij was dat voldoende.
Er is ergens een wiki voor gnokii, wellicht vind je daar meer
informatie. Verder is er een mailinglist waarvan dacht ik het archief
ook doorzoekbaar is. Laatste mogelijkheid blijft dan natuurlijk je
inschrijven op de mailinglist en daar vragen.

Aart