[linux] Re: Packard Bell Netstore3500

h_reuver op mantell.xs4all.nl h_reuver op mantell.xs4all.nl
Ma Jun 4 10:14:07 CEST 2007

On Sun, Jun 03, 2007 at 10:18:17PM +0200, Cecil Westerhof wrote:

> Moet er alleen wel in duiken, nog nooit gedaan.

In het kort:
mount -t smbfs //server/share -o username=user,credentials=/etc/smb.secrets

Zie ook "man smbmount".
Ik ga er even vanuit dat als je bovenstaande ziet dat je dit ook goed in
/etc/fstab kunt zetten indien gewenst.

> In principe wordt het alleen gebruikt om iets van/naar de klant te
> brengen. Dus handmatig mounten vind ik geen probleem. (En ik denk dat ik
> dat eigenlijk zelfs bij USB wil.)

Grootste probleem van een mount is eerder het unmounten dan het mounten.
De "umount -l" biedt hier natuurlijk wel wat gemak...

Een automounter umount automatisch.

> Ik gebruik hem in principe alleen om er iets op te zetten, of er weer
> vanaf te halen. Dus dat valt in mijn situatie wel mee.

Dan maakt de keus voor USB2/Netwerk ook niet veel uit IMHO.

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver