[linux] Re: En toen werd het tijd voor linux?

Ma Jun 4 17:15:32 CEST 2007

On Mon, 4 Jun 2007, Hans van der Made wrote:

> Ik denk dat dat vaak eerder te wijten is aan de klant dan aan de leverancier.
> Projecten worden vaak van bovenaf opgelegd zonder dat er inzicht bestaat
> in de precieze situatie in het veld, vriendjespolitiek, slechte
> prijsonderhandelingen, enzovoort. Een projectleider heeft als opdracht zijn
> project te laten slagen, niet om de organisatie als geheel zoveel mogelijk
> vooruit te helpen. En hoewel iedereen in de regel het beste voor heeft met
> de organisatie, zijn er toch heel veel tegenstrijdige belangen, is er
> machtsstrijd, enzovoort.

En dat gaat niet alleen om automatisering. Defensie heeft een systeem voor
de voorraden dat net zo snel installeert als de Russische kaartenbak en
net zo goed zoekt als de tonnen SAP apparatuur waar de Amerikanen mee
werken. Dat deel hebben ze goed opgezet.

Toen een broer van mij hoorde over de miskleun met te veel gekochte
vrachtwagens voor een missie in het buiteland wist hij dat het niet met
'niet weten' maar 'niet willen weten' te maken heeft. Want hij kende de
exacte werking van die database.

Onwil is de grootste slokop bij de overheid.

Hugo.

--
 	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hugo.vanderkooij.org/
 	    This message is using 100% recycled electrons.

 	Some men see computers as they are and say "Windows"
 	I use computers with Linux and say "Why Windows?"
 		(Thanks JFK, for the insight.)