[linux] Re: WAS: meetpunten gezocht, IS: beschermingen van je server tegen onheil

Di Jun 12 23:48:58 CEST 2007

On Tue, 12 Jun 2007, Folkert van Heusden wrote:

> Haha goed punt :-)
>
> Maar je stipt daar wle een interessant punt aan.
> Wat doen jullie aan physieke bescherming van je server/huis? Ik denk aan
> temperatuur/rook-sensoren (mits gekoppeld aan je
> pc)/ups/bliksemdevices/etc.
> Ik zelf heb een temperatuursensor in de huiskamer die nagios triggered
> bij raar hoge temperaturen en een ups.

Knoop vooral alles aan elkaar. Dan gaat tenminste alles tegelijk aan gort
bij een treffer.

Jaren geleden hadden we bij mijn ouders op de boerderij een inslag op een
waterleiding in de stal. Die tilde de randaarde naar ongekende hoogtes. Er
was geen apparaat die randaarde gebruikte die dat heeft overleefd.

Fysieke beveiling staat bewust los van de PC's. Net zoals ik sommige zaken
expres ook op papier opsla. Hack dat maar eens vanuit China ;-)

Hugo.

--
 	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hugo.vanderkooij.org/
 	    This message is using 100% recycled electrons.

 	Some men see computers as they are and say "Windows"
 	I use computers with Linux and say "Why Windows?"
 		(Thanks JFK, for the insight.)