[linux] Re: Mail::DKIM

Rob Sterenborg rob op sterenborg.info
Ma Jun 25 21:04:24 CEST 2007

> Volgens mij zijn dit allemaal testen op content nivo. Heb je wel
> internet toegang zodat de DKIM testen kunnen gebeuren?

Yep. Op de testserver werkt het wel maar ik kan de verschillen niet
vinden tussen de test- en productieserver (volgens mij zijn die er
nauwelijks tot niet).

> En ik weet niet wat je van DKIM verwacht. Maar ik zie de hoeveelheid
> SPAM er niet minder door worden. Er zitten nog steeds spammers op
> yahoo.co.jp en die sturen hun spam gewoon met DKIM intact.

Da's waar. En datzelfde geldt ook voor SPF.
Ik denk maar dat alle beetjes helpen; als het anderen kan helpen te
controleren of een email idd van ons af komt dan is dat een stap in de
goede richting. Ik heb dan geprobeert er iets aan te doen en meer kan ik
niet. En gezien de load van de server gaat 'ie het niet erg vinden.

Anyway, als 'ie dus alleen op netwerk tests fout loopt dan doe ik maar
een forced install.

Groet,
Rob