[linux] Re: waarom kan ik bepaalde usb-drives niet mounten?

Bram Mertens bram.mertens op sofico.be
Di Mrt 6 09:22:58 CET 2007

linux-bounce op lists.nllgg.nl wrote on 03/05/2007 10:07:16 PM:
> ^^^^^^^^^^^^ werkende stick......

klopt

> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ niet werkende stick.....

inderdaad

> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ doet het vast ook niet.....

ook juist

> nee, ze zijn OF stuk, of de creator of the filesystem is clueless.
>
> Ik heb wel eens een stel van die sticks gehad, zelfde problemen.
> formatteren onder windows werkt dan, files neerprakken ook maar onder
> linux werkt het dan niet. Meestal is na een tijdje windows ook het
> filesystem kwijt. Deze sticks (3 stuks, 1 GB) retour imannen daar tot 2
> maal toe geformatteerd en "deze werkt goed hoor" gehoord. Uiteindelijk
> nieuwe sticks na enige overtuigingskracht en die werken wel goed. Zelfde
> type/merk. Bij mij waren ze gewoon stuk.

Dat verbaast me weinig, Vlaamse jongeren (enorme generalisatie) hebben
duidelijk heel weinig respect voor hun (vaak dure) IT-materiaal.  Bij één
van deze sticks (van Medion) moet je de achterzijde tegenhouden als je hem
in de USB-poort prikt omdat anders heel het binnenwerk er uit valt...
Zonder overdrijven jammer genoeg.

Bedankt, dan laat ik de boodschap doorgeven.  Hopelijk blijft het bij
deze.

> vmware/windows doet wonderen.

Weet iemand een goede howto die beschrijft hoe je dit precies opzet (onder
Debian)?  Ik heb al één snelle poging ondernomen om dit op te zetten maar
ik wist niet goed wat ik moest opgeven in het flauwe excuus voor een
partition manager van de Win XP installer en de image bleef nadien groeien
tot de schijf vol zat.

Als ik me niet vergis kan je op één of andere manier vastleggen hoeveel
diskruimte zo'n image kan innemen maar dat heb ik toen niet gevonden.

Alvast bedankt

Bram