[linux] Re: hoe stdout en stdin van een subshell wijzigen?

Kees Theunissen theuniss op rijnh.nl
Di Mrt 6 22:46:41 CET 2007

On Tue, 6 Mar 2007, Bram Mertens wrote:

>Volgens mij moet het mogelijk zijn om dit op te lossen door de file
>descriptor van de stdin en stdout van het subprocess te wijzigen voor budb
>opgestart wordt en vanuit het hoofdproces naar deze filedescriptor te
>schrijven.  Misschien zelfs conditioneel na het lezen van de stdout?

Ja dat kan conditioneel.

>Maar zoals gezegd geraak ik er zelf niet wijs uit.
>
>Bovendien is er misschien gewoon een betere oplossing en ben ik me blind
>aan het staren op een foute aanpak.
>
>Graag jullie advies.

~$ man expect

EXPECT(1)                                                        EXPECT(1)

NAME
    expect - programmed dialogue with interactive programs, Version 5

SYNOPSIS
    expect [ -dDinN ] [ -c cmds ] [ [ -[f|b] ] cmdfile ] [ args ]

INTRODUCTION
    Expect is a program that "talks" to other interactive programs accord-
    ing to a script. Following the script, Expect knows what can be
    expected from a program and what the correct response should be. An
    interpreted language provides branching and high-level control struc-
    tures to direct the dialogue. In addition, the user can take control
    and interact directly when desired, afterward returning control to the
    script.

[...]

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen
F.O.M.-Instituut voor Plasmafysica Rijnhuizen, Nieuwegein