[linux] Re: Wanneer grub niet booten wil (i.c.m. SuSE 10.2)]

Gijs Hillenius gijs op hillenius.net
Do Mrt 8 17:29:19 CET 2007

On  8 Mar 2007, Julien Michielsen wrote:

> Wanneer ik mijn machine opstart komt het bootproces niet verder dan
> GRUB
> en houdt er daarna mee op. Om de boel wel werkend te krijgen leg ik de
> SuSE CD in de la, boot opnieuw, en ga dan in het menu verder met "boot
> from hard disk". Er staat een goede menu.lst op mijn machine, en wanneer
> de eerste boot-stappen zijn gezet gaat het vandaar allemaal goed. Heb
> gekeken of ik yast nog kan vertellen wat er moet gebeuren om verder te
> gaan, maar ik heb nog geen ingeving gekregen. Iemand een suggestie?
> (De bovenste regels uit  menu.lst:

> [...]

Wat is de laatste melding die je zit op het scherm bij het booten.

http://www.uruk.org/orig-grub/errors.html

Heb je behalve het juiste grub menu opmaken ook iets als update-grub
(zo heet het bij Debian) uitgevoerd? Je hebt niet toevallig lvm
schijfindeling (want dan klopt de verwijzing naar hda1 wellicht niet).

--
On Monday mornings I am dedicated to the proposition that all men are
created jerks.