[linux] Re: Wanneer grub niet booten wil (i.c.m. SuSE 10.2)]

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Do Mrt 8 19:53:19 CET 2007

Julien Michielsen wrote:
> niet duidelijk. Bij de vier opties voor "boot-loader settings" in yast
> heb ik alleen "boot from root partition" aan staan. (Andere drie opties:
> boot from MBR, from boot partition en "custom")  Andere SuSE-ers die
> hier met succes mee gevarieerd hebben?

Suse ken ik niet.
grub moet in het mbr wat code schrijven en dan van je /boot paritie
opstarten. Zet de bijpassende opties eens aan?
Althans, zo heb ik dat hier geregeld. (met /boot als kleine partitie met
de opstartmeuk)