[linux] Re: Wanneer grub niet booten wil (i.c.m. SuSE 10.2)]

Vr Mrt 9 18:51:17 CET 2007

On Fri, 9 Mar 2007, Gijs Hillenius wrote:

> Grinnik. Hij is leuk, en ik off topic

Maar wel een praktische observatie. Waar Julien nu tegen een issue met
grub aan loopt krijg je bij LILO alleen de LI prompt als mijn geheugen nog
een beetje werkt.

Het euvel is volgens mij namelijk dat Julien de kernel buiten bereik
brengt van grub. Want grub kan maar niet overal een kernel vandaan
toveren. Een (kleine) /boot partitie voorin de disk als primary partitie
beschouw ik als absolute voorwaarde van een Linux systeem. Maar vooral in
combinaties met andere operating systems zal dat vaak sneuvelen door een
chronisch gebrek aan primary partities.

Het was een faktor in mijn 'uphill battle' op de HP laptop die ik weer van
de hand heb gedaan.

Hugo.

--
 	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hugo.vanderkooij.org/
 	    This message is using 100% recycled electrons.

 	Some men see computers as they are and say "Windows"
 	I use computers with Linux and say "Why Windows?"
 		(Thanks JFK, for the insight.)