[linux] GSM/PDA en Linux...

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Ma Mrt 12 08:41:46 CET 2007

Ik heb het hier al een paar keer ter sprake gebracht, maar zonder
eenduidig resultaat: welke PDA/GSM combinatie kan een linuxgebruiker
het beste aanschaffen? Doel: telefoneren, adressenlijst en agenda
delen op PC en telefoon.

Eergister heb ik de nokia 6220 opgeblazen tijdens experimenten met
een usb-kabel en gnokii; ik heb er echt mijn buik van vol. Als je
een telefoonwinkel bionnenstapt schieten meteen tientallen verkopers
op je af - en die schieten even snel weer weg als je het woord
'linux' in de mond neemt.

Op dit ogenblik denk ik aan de treo 650, maar die is toch redelijk
aan de prijs: 250 Euro, en dat voor een tamelijk oud apparaat. Nieuwere
Palms draaien Windows, en daar kan ik op zich wel mee leven, maar
ik wil geen verrassingen bij het uitwisselen van gegevens en Jpilot
bevalt me uitstekend.

Suggesties?

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI               013-4662693