[linux] Re: representatie van disk-gebruik, hoe regel je output?

Do Mrt 15 09:47:24 CET 2007

Udo van den Heuvel wrote:

> du -sk *

Op het eerste gezicht is dit prachtig. Alleen laat het commando niet
alles zien: de verborgen bestanden (.*) zijn moeilijk tegelijk met de
zichtbare te tonen. Is dit òf/of (du -sk .*/du -sk *), of kan het
allebei? Ennum, functioneel gaat het beter met een sort eraan
vastgeplakt (du -sk *|sort|less), maar in dat geval krijg je dat
grote bestanden voor kleine komen wanneer je sort niet bijstuurt. Bv:
15589   RealPlayer
16      pers
169     KDesktop

Is er iemand die dit commando zo weet te geven dat je de hele boel (dus
inclusief verborgen bestanden die akelig groot kunnen zijn) kunt laten
zien, en zodanig gesorteerd dat getallen als 15589, 16 en 169 worden
gesorteerd op grootte van het getal, en niet op de grootte van de eerste
cijfers?
Dank!

--
Julien Michielsen