[linux] Re: SATA drive

Rob Sterenborg rob op sterenborg.info
Wo Mrt 21 08:59:21 CET 2007

linux-bounce op lists.nllgg.nl wrote:

> En SCSI?

Hmm. Alleen niet wat ik nodig had.

> Heb je de rest van de SCSI handel geladen? Linux behandeld ze als SCSI
> disks.

Laat me raden: ik heb "SCSI disk support" nodig (CONFIG_BLK_DEV_SD).
Er staat geen SATA in de beschrijving, maar ik had 't kunnen weten.

CONFIG_BLK_DEV_SD:

If you want to use SCSI hard disks, Fibre Channel disks,
USB storage or the SCSI or parallel port version of
the IOMEGA ZIP drive, say Y and read the SCSI-HOWTO,
the Disk-HOWTO and the Multi-Disk-HOWTO, available from
<http://www.tldp.org/docs.html#howto>. This is NOT for SCSI
CD-ROMs.

Heb zojuist sd_mod gecompiled en geladen en zie daar: sda1 is
beschikbaar.

Mijn dank is enorm!

Groet,
Rob