[linux] Re: Open standaarden werkt als argument

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Ma Mrt 26 22:21:11 CEST 2007

h_reuver op mantell.xs4all.nl wrote:

>NB naast open standaarden stel je ook nog eens eisen aan de backupmedia.
>Een gebrande CD haalt vaak ook de 10 jaar niet.

Ik vraag me af hoeveel mensen daar last van hebben en hoe die met hun
spullen omgaan. Mijn eerste CD brander komt uit 1998 en al die CD's zijn
nog perfect leesbaar. Niet op z'n snelst branden kan ook helpen. Ik
gebruik die oude brander nog steeds voor backups, is niet snel met z'n
4 speed maar wel betrouwbaar (Teac CD-R55S).

Voor DVD's heb ik nu een brander besteld bij Opus, ben benieuwd of die
DVD's ook zo lang meegaan.

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html