[linux] Re: nfs mounts willen niet

Rob Sterenborg rob op sterenborg.info
Vr Mrt 30 22:36:30 CEST 2007

> zover ik weet houden de scripts daar rekening mee, als ik zo even snel
> door /sbin/rcportmap heen kijk. checkproc(8) wordt gebruikt o.a.

Zoals ik hiervoor al zei: ik heb om welke reden dan ook geen portmap
script dat "status" kent (ik kan tot nu toe ook niet zeggen dat ik het
mis) dus ik kan het niet controleren.

> ik ben lui:
>
> als user : netstat -ap|grep rpc
>
> t en u zijn niet echt nodig..

Dat klopt, maar ik denk: ieder zijn ding. Ik heb nooit gezegd dat wat ik
doe optimaal is. Wat ik doe geeft mij iig wel de info die ik zoek of
tenminste graag zie. Misschien ben ik iets minder lui.

Wybo:
Behalve de output geven van wat we je hebben gevraagd weten we niet wat
je al hebt probeert en dat is eigenlijk toch wel handig om te weten als
je om nieuwe sugegsties vraagt.
- Ik ga er vanuit dat je heel dat portmap/NFS spullie al eens (een paar
keer) opnieuw hebt opgestart? De laatste keer werkte het bij mij pas
nadat ik heel dat gebeuren een paar keer opnieuw had gestart. Hoewel ik
dezelfde dingen een paar keer in dezelfde volgorde had uitgevoerd,
werkte het pas na een paar keer. Vraag me niet waarom want ik heb er
geen verklaring voor.
- Zijn er misschien nog wat log entries (messages, syslog, whatever..)
die iets zouden kunnen verklaren?
- Misschien geeft "rpcinfo -p <hostname>" nog wat nuttige info. Of
misschien met andere params: ik heb er geen manpage van en de help is
wat summier. Bij mij zegt het onderstaande. Misschien is het compleet
nutteloos om dit te doen, maar iets beters zie ik ook niet voorbij
komen.

Groet,
Rob

# rpcinfo -p localhost