[linux] Re: HW: Memory te heet?

Eva & Morten Borchorst em.borchorst op hccnet.nl
Za Mrt 31 23:01:54 CEST 2007

Hugo van der Kooij wrote:

> Ik heb al meer dan 20 jaar geleden geleerd dat reparaties vaak het snelst
> gaat als je de termische afwijkingen kan vinden. Als je een chip hebt die
> warmer of kouder is als verwacht dan heb je een dkke kans dat je de
> storing hebt gevonden.
>
> Ik verwacht dit soort temperaturen niet op memory plankjes. Maar wellicht
> is het spel veranderd bij DDR2 667 MHz spul.

> De virtuele terminatie? Het is een hardware raid controller. De SATA disks
> aan de controller kun je moeilijk fout aansluiten.
>
> En het maakt niet uit welke disk los is. De problemen beginnen altijd op
> [...]
Ik heb recent een probleem met mijn server gehad, dat de RAID controller
erg onbetrouwbaar was. Heel vaak werd die niet gevonden. Uiteindelijk
bleek het probleem te zijn, dat de meegeleverde DVD-ROM niet met de
erbijgeplaatste DVD-writer samen werkte. Toen de DVD-ROM was verwijderd
liep het als een treintje (DB niet NS)

/Morten