[linux] Re: Onjuiste /sys/firmware-gegevens te repareren?

Wo Mrt 21 10:04:10 CET 2007

Martijn van Oosterhout wrote:
> On Tue, Mar 20, 2007 at 10:53:13AM +0100, Julien Michielsen wrote:
[]..
> Als ik nij goed herinner kan int13 helemaal geen nummers groter
> weergeven dan 16384. Dat was ook het probleem met booten van een
> hardeschijf >128GB. Gelukkig gebruiken mensen tegenwordig andere
> manieren (int15 geloof ik). Het zou mij verbazen als grub dit niet
> deed. Maar ja, ik ben nog steeds van de groep dat een apart
> boot-partitie maakt aan het begin van de schijf om de probleem te
> vermijden.

Dank je voor jouw antwoord. Denk inderdaad dat de schoen hier wringt, en
ik wil mijn partitionering zo aanpassen dat de schijf goed door het
systeem wordt gezien, en ik van de eerste partitie kan opstarten. Met de
huidige eerste partitie van 1250 cyls van 82 Mb lijkt dat problemen te
geven. Alleen vraag ik me af hoe je dat gedaan hebt: het neerzetten van
die kleine bootpartitie

--
Julien Michielsen