[linux] Re: 64bits comp, toch 32bits installeren? was Re: probleem vmware onder suse 10.3

Vr Nov 2 19:51:14 CET 2007

On Thu, Nov 01, 2007 at 01:45:43PM +0100, Julien Michielsen wrote:
> Dat heb je mij ook al eens eerder gezegd, en die raad heb ik toen maar
> braaf opgevolgd. Met o.a. tot gevolg dat java het probleemloos deed voor
> _alle_ sites (ook banken en sterrenhemel op allesoversterrenkunde.nl).

Los van dat je op sommige 64 bits h/w gezellig een crash krijgt...

> Is het nog steeds wijsheid dat 64 bit niet zo goed draait als de 32-er?

Ja. Als je geen reden hebt om 64 bits te gebruiken, dan moet je dat
gewoon niet doen. Tenzij je qua memory anders in de knoop gaat raken.
Die zullen hier waarschijnlijk niet aanwezig zijn.

Verder kost het meer ruimte op je systemen; je hebt weer een 32 bits
compat layer rondslingeren etc etc.

(Leuk als je een oudere HP doos hebt bjvoorbeeld met kleine(re) disks.
Je kijkt elke dag tegen ruimte tekort aan..)

Qua performance maakt het zo ongeveer niks uit.

--
http://www.linux-it.nl