[linux] Re: 64bits comp, toch 32bits installeren? was Re: probleem vmware onder suse 10.3

Zo Nov 4 19:17:39 CET 2007

On Sun, Nov 04, 2007 at 04:26:08PM +0100, Udo van den Heuvel wrote:

> Hmmm.
> Dus wat doe ik nu als ik later dit jaar een vers systeempje ga bouwen op
> basis van zo'n AMD Athlon 64 X2?
> Kan ik er gewoon Fedora opplakken in een 64-bits smaakje?
> Of is dat vragen om broplemen?

Ik zou Centos adviseren, maar verder zou het goed moeten werken
(disclaimer: ik heb geen ervaring met geluidskaarten, videokaarten,
laptops, ACPI, IDE, SATA, WiFi, tv-kaarten, etc. en USB wordt uitsluitend
voor toetsenborden gebruikt). 64-bits Linux is echt een voordeel als je
meer dan 4 GB RAM hebt en applicaties als Oracle wilt draaien.

Voor closed-source applicaties die 32-bit zijn gecompileerd gebruik ik
een 32-bit Linux in een 'chroot' omgeving op de 64-bits kernel.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth