[linux] Re: 64bits comp, toch 32bits installeren? was Re: probleem vmware onder suse 10.3

Zo Nov 4 22:01:04 CET 2007

On Sun, Nov 04, 2007 at 07:17:39PM +0100, Daniel von Asmuth wrote:
> Ik zou Centos adviseren, maar verder zou het goed moeten werken
> (disclaimer: ik heb geen ervaring met geluidskaarten, videokaarten,
> laptops, ACPI, IDE, SATA, WiFi, tv-kaarten, etc. en USB wordt uitsluitend
> voor toetsenborden gebruikt). 64-bits Linux is echt een voordeel als je
> meer dan 4 GB RAM hebt en applicaties als Oracle wilt draaien.

En als je dat dus niet hebt, dan is het dus een redelijk onzinnige keus.
En dat wilde ik dus aanstippen.

> Voor closed-source applicaties die 32-bit zijn gecompileerd gebruik ik
> een 32-bit Linux in een 'chroot' omgeving op de 64-bits kernel.

En daar komt het extra stukje werk en ruite te voorschijn wat ik ook
aanstipte.

Ergo, als het niet nodig is, gebruik dan gewoon de 32 bits versie op je
64 bits systeem want je wordt er echt niks wijzer van.

Men heeft dat al meerdere malen bewezen hier op de list trouwens.
(los van het feit dat de diverse HP dozen hier met 64 bits varianten
binnen een week dood gaan ; zowel de RH smaakjes als de Novell
smaakjes...)

--
http://www.linux-it.nl