[linux] Re: 64-/32-bits comp, geen benchmarks voor?

Di Nov 6 09:03:12 CET 2007

Velen van ons zullen een 64-bits processor hebben. Getuige een aantal
reacties voor nop, want - zegt men - 32-bits gaat net zo snel, en is
beter uitontwikkelde technologie.
Klinkt best overtuigend, maar toch vind ik het jammer dat ik die AMD-64
(waar ik best wel trots op was en ben) voor joker gekocht zou hebben.
Begin negentiger jaren had ik een abonnement op Computer Magazine, en
daar verschenen met regelmaat vergelijkingen tussen computers. (En toen
schoot het woord mij te binnen: "benchmark, dat was de naam".) Is er
niet zo'n setje voor linux, dat je kunt meten hoe jouw systeem het doet?
Kun je gelijk mooi kijken hoe jouw processor het doet met een 32- en hoe
met een 64-bits linux versie.

--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl