[linux] Re: waarom zie ik html locaal en remote verschillend?

Wybo Dekker wybo op servalys.nl
Ma Nov 19 15:23:02 CET 2007

Paul Slootman wrote:

> Je webserver serveert 'm met de header:

> Dan heeft de volgende regel in je html weinig zin meer:

Ah - verwarrend. Ik dacht juist, kijkend in de page-source: nog steeds
latin1. Maar waar zie jij aan dat de webserver er utf8 voor zet? Of is
dat altijd zo? En wat is de zin van zo'n charset=iso-8859-1 specificatie
als die toch genegeerd wordt?

> Aangezien die teken geen betekenis heeft in utf-8, wordt ie als een fout
> weergegeven.
>
> Simpele oplossing: ë gebruiken, dat werkt in _elk_ charset.
> Die dingen zijn er ook niet voor niets.

OK, ga ik doen, bedankt voor de tip. Het rare is dat ik de pagina met
tex4ht gegenereerd heb - ik begrijp niet waarom die geen ë
genereert, maar dat is waarschijnlijk geen vraag voor deze lijst...
--
Wybo