[linux] Re: Aanpassen tijdzone informatie tijdens draaien van een programma

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Wo Nov 21 00:25:43 CET 2007

Op dinsdag 20-11-2007 om 23:49 uur [tijdzone +0100], schreef Martijn van
Oosterhout:
> Ik neem aan dat het programma de timezone informatie in glibc gebruikt.
> Dat heeft inderdaad een cache. En programmas die het zelfs doen hebben
> ook een cache, de data verandert zowat nooit.

Het is een standaard C++ programma, dus ik neem aan dat de data uit
glibc komt. Het is voor het eerst dat ik dit probleem tegenkom.

> Dit is eigenlijk een probleem dat alleen optreed bij programma's die
> extreem lang draaien (maanden) en die zijn zeldzaam genoeg dat ze daar
> wel wat voor kunnen regelen.

Het programma gaat waarschijnlijk jaren draaien. ;-}

> Je moet denken aan cost-benefit. Het cost om te checken of de data
> verandert, en dat gebeurt eigenlijk nooit...

Als ik dat bijvoorbeeld iedere dag om middernacht zou willen
controleren/verversen, hoe doe ik dat dan?