[linux] Re: Aanpassen tijdzone informatie tijdens draaien van een programma

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Wo Nov 21 11:08:24 CET 2007

On Wed 21 Nov 2007, Cecil Westerhof wrote:

> Het programma gaat waarschijnlijk jaren draaien. ;-}

Zulke programma's moeten dan ook gewoon in UTC werken, dan heb je
tenminste een eenduidige tijd.

En hoe vaak verandert een timezone info nou? Ja, dit jaar is in de USA
de zomertijd regeling wat veranderd; in zulke gevallen zeg ik dan
"jammer maar helaas".

Het is wat anders als je het programma in een andere zone wilt laten
overgaan. Daarvoor zou dan een interface voor moeten komen, zodat je aan
dat programma kunt doorgeven dat ie ineens ergens anders is.

> Als ik dat bijvoorbeeld iedere dag om middernacht zou willen
> controleren/verversen, hoe doe ik dat dan?

Da's toch nuchter gezien gekkenwerk?!  Beetje realistische blijven
graag. Of je hebt het probleem niet goed uitgelegd.

Paul Slootman