[linux] Re: software RAID systeem bouwen

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Wo Nov 21 16:00:48 CET 2007

Casper Gielen wrote:
> Wat betreft encryptie ligt het er maar aan wat je nodig hebt.  Als je alleen
> wil voorkomen dat anderen zonder toestemming aan je laptop zitten is een BIOS
> wachtwoord wellicht een beter oplossing.

Het gaat vooral om versleuteling van data op de disks.
Dus mailboxen, documenten, etc.

> Als het je er om gaat dat je gegevens niet op straat liggen als je laptop
> gepikt wordt is het encrypten van /home op zich genoeg. Maar denk er wel aan
> dat er ook gegevens buiten home te vinden kunnen zijn, bijvoorbeeld
> in /var/spool/mail . Afhankelijk van wat je doet kan er in /var/log ook nog
> interessante informatie te vinden zijn, zie bv mail.log of auth.log

Dank voor deze reminders.
Dus mijn /home direcory plus /var is afdoende voor de meeste gevallen?
Swap nog doen?