[linux] Re: Aanpassen tijdzone informatie tijdens draaien van een programma

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Nov 22 11:31:59 CET 2007

On Wed 21 Nov 2007, Daniel von Asmuth wrote:

> In een ouderwets Unix systeem bevinden de gebruikers zich meest in
> dezelfde tijdzone. Als je een laptop hebt en regelmatig duizenden

In een ouderwets Unix systeem werd juist vaak vanaf verschillende
locaties ingelogd... Door gewoon je $TZ te zetten in je .profile klopte
e.e.a. weer voor jou. Nu iedereen makkelijk een unix/linux systeem kan
hebben is het remote inloggen (op grote afstanden) juist minder het geval.

> kilometers reist, dan heb je wellicht GPS nodig om uit te vissen waar je
> bent.

Ik kan mij ook een toepassing op b.v. een schip bedenken. Maar dan juist
is UTC heel handig om te hanteren.

Paul Slootman