[linux] Re: WARNING en ERROR in bash

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Vr Okt 12 16:43:37 CEST 2007

Op vrijdag 12-10-2007 om 16:25 uur [tijdzone +0200], schreef Paul
Slootman:

> Die strings komen niet voor in /bin/bash, dus lijkt mij onwaarschijnlijk
> dat ze "builtin" dingen zijn.

Dan lag het dus niet aan mij dat ik er niets over vond. ;-}

> Ik neem toch aan dat uit de script wel duidelijk is waar die vars
> gebruikt / gezet worden?

In het begin van het script staat:
        ERROR=no
        WARNING=no

Voor de rest worden ze niet gebruikt. Maar dat is met de variabele PATH
ook zo. Vandaar dat ik het voor de zekerheid wilde weten of het
misschien enviroment variabelen waren.

Ik denk dat het een beetje klop/klepel verhaal was bij de
oorspronkelijke schrijver van het script. Het is al flink op de schop
gezet. O.a. bijvoorbeeld error-handling. Het gaat misschien niet vaak
fout, maar als het gebeurt, is het toch handig als daar goed mee om
wordt gegaan. (En een melding via e-mail wordt verzonden.)