[linux] Terug gekregen computer start zeer traag op

Ma Sep 3 15:59:55 CEST 2007

Heb pas mijn systeem weer terug gekregen, nadat men er een nieuw mobo in
had gezet (in principe identiek). Heb zeer benieuwd het systeem
opgestart, en de eerste keer viel het me al op dat het opstarten veel
trager ging dan voorheen met het originile moederbord (Asus A8N-E). Het
logo, direkt na het opstarten, toont nog steeds A8N-E, en dat geeft de
gedachte dat er toch een zelfde type in is gezet. Dat logo blijft echter
ongeveer een minuut staan (58 "), en daarna toont het bios (of het
andere prog dat dat doet) een lijst met IRQs. Na 1'30 een nieuwe regel
met "Grub loading,stage 1.5" die weer een halve minuut later gevolgd
wordt door de regel "Grub loading, please wait". Nog een halve minuut
later (2'30") komt het Grub menu, waarna het systeem met normale
snelheid verder boot.
Het verwondert me dat het systeem een minuut blijft hangen achter het
Asus A8N-E -logo, en daarna nog anderhalve minuut nodig heeft eer het
Grub menu gegeven wordt.
Iemand een suggestie wat de reden kan zijn van deze traagte?
bvd
--
Julien Michielsen