[linux] Re: Bereken van zon opkomst en ondergang

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Zo Apr 6 21:06:41 CEST 2008

Op za, 05-04-2008 te 05:40 +0200, schreef Bart-Jan Vrielink:

> Google query: sun set algorithm
> 1e hit: http://williams.best.vwh.net/sunrise_sunset_algorithm.htm

Ik wil er net mee beginnen. Er staat daar:
        zenith:                Sun's zenith for sunrise/sunset
          offical      = 90 degrees 50'
          civil        = 96 degrees
          nautical     = 102 degrees
          astronomical = 108 degrees

Als ik het goed begrijp moet ik dus één van deze vier waardes gebruiken? Wat is het verschil tussen de vier mogelijkheden?

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>