[linux] Re: Linux op Acer Aspire (8GB flash)

Huub Reuver h_reuver op mantell.xs4all.nl
Ma Aug 11 19:23:00 CEST 2008

On Mon, Aug 11, 2008 at 02:00:32PM +0200, Hugo van der Kooij wrote:

> Stomme opmerking wellicht. Maar een willekeurige catalogus toko heeft een
> model 900 gewoon in de catalogus:
> http://www.wehkamp.nl/w2/Winkelen/KenmerkAdviseurArtikel.aspx?CC=C09&SC=I08&KAC=I41&ArtikelNummer=741486&AI=0&SM=1
>
> Dus als het 901 model eind augustus uit komt zou ik nog eens rondneuzen
> bij dit soort jongens rond het einde van de maand.

Let even op de marketing hype.

Er is al maanden verkondigt dat de nieuwe Intel Atom processor veelgevraagd
en slecht verkrijgbaar is. In plaats van eind augustus zou je dan beter
kunnen gokken op eind september.

Even buiten de verwachting dat Nederland weer aan het eind van de rij wordt
bevoorraadt (vooral m.b.t. Linux).

Grootste voordeel van de nieuwere modellen is waarschijnlijk een groter
(en hopelijk robuuster) keyboard. De 901 gaat dat niet bieden. En voor
de 904/905/1000 moet je nog even langer wachten.

Een variant met 8.9" scherm, groter keyboard, SSD en atom lijkt mij het best
qua prijs/prestatie. Alleen zul je daarvoor waarschijnlijk tot 2009 moeten
wachten.

Asus gokt er natuurlijk op dat de eerste EEE's voor de early adapters met
voldoende extra's net na ca. 1 jaar vervangen gaan worden.

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver