[linux] Re: accenten zonder compose key

joop gerritse jjge op xs4all.nl
Za Aug 16 18:33:50 CEST 2008

On Friday 15 August 2008 17:18:23 Huub Reuver wrote:

> Welk toetsenbord heb je nu ingesteld? US?
>
> Onder deze link vind je wat uitleg:
> http://www.linux.com/feature/51644
>
> Voor het typen van diacritische symbolen heb je dus nodig een keyboardmap
> met deadkeys, een internationale karakterset (bijvoorbeeld utf-8) en
> goed ingestelde text-terminals en X (xmodmap).

Wat ik nog steeds niet snap:
ik werk met KDE, gebruik het US of DE keyboard, gaat allemaal goed, maar ik
zou zeggen, dan heb je geen compose key nodig (met US keyboard, bedoel ik).
Heb ik dus wel, en ik weet niet, waarom. Maar als ik een " op een a wil
zetten moet ik de compose key gebruiken, of ik moet naar het DE keyboard toe.
Terwijl in mijn beleving dit in het US keyboard standaard zou moeten zijn. Of
mis ik iets?

--
J.J. Gerritse
Mühlenstraße 11