[linux] Re: Hoe installeer je noscript in Firefox?

Jacobs Fred jacobsfred op hetnet.nl
Vr Dec 5 11:18:46 CET 2008

joop gerritse wrote:
> Het zal wel weer een domme vraag zijn-- ik kan nou eenmaal beter met tekst uit
> de voeten dan met menus en plaatjes  ;-)

Voor ondergetekende geldt het omgekeerde en ben pas sinds 1 maand lid
van het NLLGG (cursus LPI2009). Dus hoe te reageren in een mailinglist
is ook nieuw voor mij maar zal mijn best doen.

> Ik wil noscript installeren in Firefox. Je ziet met google massa's
> beschrijvingen van hoe geweldig het is als je het eenmaal geïnstalleerd hebt,
> maar nergens kan ik vinden hoe je het installeert.
>
> Ik heb wel een menukeuze addons gevonden, maar daar staan alleen de reeds
> geïnstalleerde addons in.
>
> Downloaden is eenvoudig, dan krijg je een xpi file, maar als je die opent met
> Firefox krijg ik een (ongespecificeerde) Installation error.
>
> Hoe nu?

In FireFox ga naar tabblad: - Tools
		              - Add-ons
			        - Get Add-ons

in dit venster klik rechts op de link: Browse All Add-ons

de Website https://addons.mozilla.org/en-US/firefox wordt opgeroepen
en geef bij het veld: Search for add-ons  `noscript´ in en vervolgens
installeren via Add to FireFox.

Na installatie FireFox opnieuw opstarten! en in de Webbrowser rechts-
onder verschijnt een grote `S´. Door nu op de rechtermuistoets te
klikken kan worden aangegeven wat de site die bezocht wordt wel en niet mag.

Succes!