[linux] Re: superblocks?

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Wo Dec 10 21:31:30 CET 2008

Op 20081210 om 20:04 schreef Udo van den Heuvel:
> Dag,
>
> Hoe vind ik een lijstje (per fs) van de superblocks van mijn ext3
> filesystemen?
>
> En hoe kopieer ik een superblock elegant naar een andere plek? (anders
> dan met dd) B.v. als het superblock en de backup van features
> verschillen na een resize? (had nu meerdere fsck's nodig...)

Ik dacht dat `tune2fs` wat zou kunnen betekenen.
Lezen van die manual page leverde mij niet meer op,
dan een verwijziging naar `debugfs`.
Ik hoop dat de original poster daar iets mee kan.

> Of hoe los ik het op?

Waar posting vooral bedoelt is om aan te geven,
dat ik wel benieuwd ben hoe een filesystem te repareren.
Dus hoop ik op een follow-up bericht.
Het zou mij echter ook niet verbazen als er t.z.t. als re-actie komt:
  De backup is teruggezet, daar was ie immers voor

Cheers
Geert Stappers