[linux] Re: utf8 invoeren in webformulier

Hans Rood hansrood op xs4all.nl
Do Dec 11 01:50:42 CET 2008

Op maandag 8 december 2008 11:04, schreef Wybo Dekker:

> ja, zo doe ik dat ook, maar type nu eens een Griekse alpha (α) of een
> beta (β) of misschien voor de verandering eens een Armeens karakter
> (ֆ). Deze drie `typte' ik via vi met ctrl-v u nnnn en cut en paste.
> Hoe het met utf8-karakters van meer dan 4 bytes zou moeten weet ik
> daar ook al niet.
Dat gaat met hoofdletter U plus 8 Hex characters, dus:
 [Ctrl]+V U xxxxxxxx

[Ctrl]+K met letter* geeft Griekse letters Crtl+K a* is alpha Ctrl+K E*
is een sigma. letter += geeft Russisch  Ctrl+P=

vi volgt tegenwoordig RFC1345.

my 2 ¢

hansr