[linux] Re: superblocks?

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Do Dec 11 05:44:54 CET 2008

Paul Slootman wrote:

> dump2efs /dev/xxxx
>
> en dan zoeken naar "Backup superblock".

> Huh?!?!!? Nog nooit van mijn leven nodig gehad.

Ik wel nu lijkt het.

> fsck hoort alle superblocks bij te werken. Nog afgezien van het feit dat
> een resize dat _uiteraard_ ook hoort te doen. Klinkt alsof er meer aan
> de hand is...

Hier niet.
fs geresized (online) en dan eindelijk eens een boot.
Dan de klacht dat de features verschillen van superblock en backup.
Dan de fsck (automagisch) die opgeeft en de shell waarin je het
handmatig mag doen.
De handmatige fsck klaagt niet en loopt door.
Na de reboot weer hetzelfde.
Na nog een sessie was het opgelost. (?)

Vandaar mijn vragen.

Udo