[linux] 32/64-bits pros & cons

Hans Rood hansrood op xs4all.nl
Do Dec 18 02:40:59 CET 2008

Ik ben toe aan een nieuwe desktop maar nu kan ik van AMD alleen nog
64-bits processors vinden. Discussie op het Het over 64-bit en Linux
zijn minstens 3 jaar oud. (jawel, ik loop achter:)).

Vandaar mijn vraag: zijn de problemen (o.a. met 64-bit drivers)
ondertussen opgelost?

Kan ik een 32-bit OS gebruiken op een 64-bit processor?

Kost dat nou meer geheugen, zo'n 64 bits-systeem?

Concreet denk ik aan een Athlon X2 4850e met 780G-chipset (Gigabyte
MA786-DS3H), zoals beschreven in C't 1/2 2009,

Of ben ik beter iut met b.v. een Core 2 Duo E7200 van Intel op een
"groen" bord van Foxcon of Gigabyte?

TIA

hansr