[linux] Eenmaal afgesloten dvd niet meer te formateren?

Wo Feb 6 17:10:52 CET 2008

Heb een double-density-dvd volgeschreven op een dvd-recorder, en daarna
afgesloten. Dit laatste had ik op een dusdanige manier gedaan dat ik de
inhoud van de dvd niet meer kon lezen, en ook niet meer naar de diverse
delen toe kan springen. Daarom wil ik de dvd weer formatteren zodat ik
het op een andere manier kan proberen de programma's met een lijst op de
dvd te krijgen. Dit probeerde ik met
# growisofs -Z /dev/sr0=/dev/zero
dit mislukte:

WARNING: /dev/sr0 already carries isofs!
About to execute 'builtin_dd if=/dev/zero of=/dev/sr0 obs=32k seek=0'
/dev/sr0: "Current Write Speed" is 2.5x1352KBps.
:-[ WRITE op LBA=0h failed with SK=5h/ASC=21h/ACQ=00h]: No space left on device
:-( write failed: No space left on device

Is er een list om een eenmaal afgesloten dvd te heropenen?
bvd
--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl