[linux] Re: Eenmaal afgesloten dvd niet meer te formateren?

Wo Feb 6 17:44:44 CET 2008

Julien Michielsen wrote:
> Heb een double-density-dvd volgeschreven op een dvd-recorder, en daarna
> afgesloten. Dit laatste had ik op een dusdanige manier gedaan dat ik de
> inhoud van de dvd niet meer kon lezen, en ook niet meer naar de diverse
> delen toe kan springen. Daarom wil ik de dvd weer formatteren zodat ik
> het op een andere manier kan proberen de programma's met een lijst op de
> dvd te krijgen. Dit probeerde ik met
> # growisofs -Z /dev/sr0=/dev/zero
> dit mislukte:
>
> WARNING: /dev/sr0 already carries isofs!
> About to execute 'builtin_dd if=/dev/zero of=/dev/sr0 obs=32k seek=0'
> [...]

Een list die het _niet_ deed was de volgende:
/usr/bin/dvd+rw-format -blank /dev/sr0
* BD/DVD±RW/-RAM format utility by <appro op fy.chalmers.se>, version 7.0.
:-( mounted media doesn't appear to be DVD±RW, DVD-RAM or Blu-ray

Niet dat dit enigermate nuttig is/was, maar iemand had kunnen zeggen dat
dvd+rw-format dit zeker moest doen. En dat heb ik dus geprobeerd.
(Maar mogelijk weet iemand het slimmer ;-)
--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl