[linux] Re: wireless

Zo Feb 10 19:00:04 CET 2008

On Sun, Feb 10, 2008 at 06:27:54PM +0100, Hans Paijmans wrote:
> Suse 10.3 gaf gekloot. Stoute schoenen aangetrokken, Ubuntu Gutsy
> 32-bits (in plaats van 64 bits) erop. Behalve de function keys liep
> alles meteen, tenminste de dingen die ik nodig heb.

Klopt. Ubuntu levert voor veel wireless cards de f/w mee en bij SUSE
trek je dat uit een repository.

Da's 1 minuut extra werk en dan heb je tenminste geen ubuntu op je
systeem staan.

> Bij het klooien met de instellingen had ik ook een soortgelijk IP-adres
> als het jouwe dat zich als een soort default gedroeg. God weet waar dat
> vandaan komt, Remedie: niks dhcp maar de ip-nummers, router en
> nameservers met de hand zetten.

Zowiezo, als je systeem niet van plan is van plek te veranderen, dan is
DHCP niet echt noodzakelijk. Nog sterker: een extra schakel in de link
die de boel kan verknallen.

--
http://www.linux-it.nl