[linux] Re: SSH naar huis

Huub Reuver h_reuver op mantell.xs4all.nl
Di Feb 12 21:25:14 CET 2008

On Tue, Feb 12, 2008 at 04:18:26PM +0100, Geert Stappers wrote:
> Hallo,
>
> Sinds een week kan ik geen secure shell verbinding naar thuis opbouwen.
> Het heeft een tijd lang goed gewerkt, maar nu dus niet meer.
>
> De foutmelding die ik krijg, is een time out melding.
>  ( ssh: connect to host host.domain.tld port n: Connection timed out )
>
> Aanvullende informatie:
> * Het is een soort vervaltraject geweest, eerst duurde in login lang,
> later kwam een time out, nieuwe poging was dan wel succesvol en nu
> dan helemaal niet meer.
> * De ADSL wolk is van KPN
> * Mijn ISP is XS4ALL
> [...]

Wat let je om met ssh in te loggen op xs4all en van daaruit te testen
of je terug kunt connecten?

Dan heb je meteen de mogelijkheid een network sniffer te gebruiken om
te kijken of het verkeer tot de server komt of niet door de router
komt. En misschien wordt je nog iets wijzer door ssh te gebruiken
met "-vvv" optie.

Ssh vanaf xs4all werkt hier als een trein. Voor mijn gevoel sneller
als een connectie opzetten van hier naar xs4all.

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver