[linux] Re: SSH naar huis

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Ma Feb 18 12:45:30 CET 2008

Op 12-02-2008 om 21:25 schreef Huub Reuver:

> Wat let je om met ssh in te loggen op xs4all en van daaruit te testen
> of je terug kunt connecten?

Euh, dat was nou net het probleem, geen ssh naar huis ...

Eenmaal thuis gekomen, was het sneller fout zoeken en oplossen.
De ssh server draaide gewoon. IRC sessies die binnen "screen" draaien
waren er nog. Maar nieuwe verbindingen naar buiten ging niet,
dus ook niet de reverse name lookup van ssh sessies.
Het router-modem power-cyclen verhielp de sympthomen.
Oorzaak was (naar alle waarschijnlijkhied) het niet beschikbaar zijn
van de syslog server die de modem-router nodig heeft.

> Ssh vanaf xs4all werkt hier als een trein. Voor mijn gevoel sneller
> als een connectie opzetten van hier naar xs4all.

Jawel, als je ergens in de wereld bent dan merk je inderdaad het
verschil in bandbreedte naar de bestemming.
En thuis de computers in het LAN het snelste :-)

Dank voor de reacties

Cheers
Geert Stappers