[linux] Hardware ervaring/advies gevraagd

Marc Fellman marc.fellman op gmail.com
Za Feb 16 20:54:19 CET 2008

Hallo,

Meer een lurker dan een actief poster heb ik toch een vraag voor de
groep. Ik wil mijn oude servers vervangen in de toekomst voor een zelf
samengestelde server. Ik wil met Xen binnen de server een aantal
virtuele servers (waaronder de firewall) laten lopen.

Ik zit nu met twee vragen. De eerste vraag is dual of quad core en de
tweede vraag is AMD of Intel. Misschien dat hier mensen zijn die dan
wel positieve dan wel negatieve ervaringen hebben met dergelijke
processoren.

Ik wil voor de rest met 4 * 500 Gb een 1 Tb RAID 10 set maken en wil
minstens 4 Gb memory hebben (8 Gb heeft de voorkeur). Eventueel advies
is welkom het gaat erom dat het low-budget wordt en stil.

--
Met Vriendelijke Groet / With Kind Regards

Marc Fellman