[linux] Re: Hardware ervaring/advies gevraagd

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Zo Feb 17 10:54:56 CET 2008

Op zaterdag 16-02-2008 om 20:54 uur [tijdzone +0100], schreef Marc
Fellman:
> Hallo,
>
> Meer een lurker dan een actief poster heb ik toch een vraag voor de
> groep. Ik wil mijn oude servers vervangen in de toekomst voor een zelf
> samengestelde server. Ik wil met Xen binnen de server een aantal
> virtuele servers (waaronder de firewall) laten lopen.
>
> Ik zit nu met twee vragen. De eerste vraag is dual of quad core en de
> tweede vraag is AMD of Intel. Misschien dat hier mensen zijn die dan
> wel positieve dan wel negatieve ervaringen hebben met dergelijke
> processoren.

Bij de recente aanschaf van mijn huidige computer heb ik ook naar de
mogelijkheid gekeken in de toekomst eens wat met Xen te gaan doen. Ik
dacht op de Xen home-page vond ik toen dat recente Intels een aanroep??
of zoiets ondersteunen die het veel makkelijker lijkt te maken een ander
OS (Windows) in een vm te laten draaien. Het fijne weet ik er zo niet
meer van, maar het was voor mij voldoende reden om voor een Intel te
kiezen. Je zou eens op de Xen homepage kunnen gaan kijken.

Aart