[linux] Re: Hardware ervaring/advies gevraagd

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Zo Feb 17 07:34:09 CET 2008

Marc Fellman wrote:

> Ik zit nu met twee vragen. De eerste vraag is dual of quad core en de
> tweede vraag is AMD of Intel. Misschien dat hier mensen zijn die dan
> wel positieve dan wel negatieve ervaringen hebben met dergelijke
> processoren.
>
> Ik wil voor de rest met 4 * 500 Gb een 1 Tb RAID 10 set maken en wil
> minstens 4 Gb memory hebben (8 Gb heeft de voorkeur). Eventueel advies
> is welkom het gaat erom dat het low-budget wordt en stil.

Ik koop al jaren geen intel meer. Werkt prima.
Werkt ook goed met raid, encryptie, lvm, etc. Alles in software.
De AMD quad core is nog niet helemaal af, komt dit voorjaar.
Intel heeft al wel zoiets?