[linux] Re: Hardware ervaring/advies gevraagd

Koen de Jonge (ProcoliX) koen op procolix.com
Ma Feb 18 14:11:58 CET 2008

Fred Mobach wrote:

> Wij doen nogal veel met Xen, en dat al een paar jaar. In het begin
> testen, later ook productie.
>
> Met Xen virtuele systemen verhuizen van machine A naar B loopt prima,
> images klonen is een copie trekken van een bestaande enz. enz.
>
> Performance verschillen zijn te meten bij een redelijk tot hoge
> belasting op het gebied van I/O, memory management en priviledged cpu
> instructies.
Wij zijn sinds kort Citrix Solution Provider (XenSource is overgenomen
door Citrix) en ik kan je vertellen dat je met de Citrix XenServer prima
live migration kunt doen en templates (clones) maken gaat ook prima.

En het is nog goedkoper dan VMware ook.

Groeten,
Koen
--