[linux] Bufferlengte van een redirect aanpassen

Cecil Westerhof cecilwesterhof op xs4all.nl
Di Feb 19 17:21:16 CET 2008

Ik run regelmatig een commando waarbij de uitvoer naar een bestand
wordt omgeleid. Tijdens het runnen van dit commando kijk ik dan in het
bestand om te kijken wat er precies gebeurd. Echter doordat het
commando weinig output genereert en Linux uitvoer buffert, kan het
enige tijd duren voordat ik de uitvoer zie. Is er een mogelijkheid om
te zorgen dat bij een redirect geen buffering wordt toegepast, of er
tenminste voor te zorgen dat de buffer een stuk kleiner is?