[linux] Re: Bufferlengte van een redirect aanpassen

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Di Feb 19 17:44:54 CET 2008

On Tue 19 Feb 2008, Cecil Westerhof wrote:

> Ik run regelmatig een commando waarbij de uitvoer naar een bestand
> wordt omgeleid. Tijdens het runnen van dit commando kijk ik dan in het
> bestand om te kijken wat er precies gebeurd. Echter doordat het
> commando weinig output genereert en Linux uitvoer buffert, kan het
> enige tijd duren voordat ik de uitvoer zie. Is er een mogelijkheid om
> te zorgen dat bij een redirect geen buffering wordt toegepast, of er
> tenminste voor te zorgen dat de buffer een stuk kleiner is?

Dat zou de applicatie moeten doen, het is nl. buffering binnen de
applicatie.

Standaard zal stdio controleren of de uitvoer naar een tty gaat, en zo
ja line-buffering gebruiken; anders wordt volledige buffering gebruikt.

Is "commando | tee bestand" geen oplossing? Anders moet je moeilijke
dingen met pty's enzo gaan doen waardoor het commando een tty "ziet" op
z'n output.

Paul Slootman