[linux] Re: SuSE-verhaal (was Re: sox)

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Di Feb 19 22:36:34 CET 2008

Wybo,

Wybo Dekker schreef:

> Prima hoor, dan stop ik er wel mee. Peter dacht dat het zinvol was, en vroeg
> erom, zelf vond ik het zinvol omdat er veel stappen in zaten waar ik,
> destijds, niet goed raad mee wist, en het kostte me veel trial en error. Maar
> dat kan best komen omdat ik zoveel dommer dan de meeste newbie's ben.
> Heb het weggehaald.

Dat vind ik jammer. Ook omdat het een weerkerend verhaal is dat mensen
zich laten weerhouden om iets te doen door commentaar van anderen.

Wat ik graag zou zien is dat iemand (Roeland mag het ook hoor) een
instapverhaal schrijft voor de NLLGG site. Ik zou daar graag een verhaal
zoals die van de onderstaande link voor SuSE willen hebben:
http://www.nllgg.nl/mandriva

Zoals men al merkte kan ik namelijk geen objectief verhaal schrijven
over SuSE omdat ik nooit over de fusie met Novell ben heengeraakt.
Daarom ontbreekt deze belangrijke distro wel in het rijtje.

Het is niet nodig om een installatiehandleiding te schrijven. Die is te
lang en kan je op dit soort plaatsen al wel vinden:
http://www.howtoforge.com/the_perfect_desktop_opensuse10.3 (waarbij
natuurlijk de volkomen verkeerde desktopomgeving wordt gekozen - maar
dat was te verwachten). Mijn doel is om mensen te helpen daar te komen.

Peter