[linux] Re: SuSE-verhaal (was Re: sox)

Wybo Dekker wybo op servalys.nl
Wo Feb 20 14:05:41 CET 2008

On Tuesday 19 February 2008 22:36:34 Peter Vollebregt wrote:

> Dat vind ik jammer. Ook omdat het een weerkerend verhaal is dat mensen
> zich laten weerhouden om iets te doen door commentaar van anderen.

Klopt; je kunt natuurlijk zeggen: gauw op de teentjes getrapt, maar het
commentaar was meer richting afzeiken dan richting opbouwende kritiek. Je
bereikt meer als je het, zoals je zelf trouwens deed, Peter, houdt op: ja
leuk, maar wel plompverloren, misschien beter dit achter een link in een
inleidend verhaal. Alleen maar: "ik zie er de zin niet van in" motiveert
niet, zeker als het op een openbare lijst gebeurt.

> Wat ik graag zou zien is dat iemand (Roeland mag het ook hoor) een
> instapverhaal schrijft voor de NLLGG site. Ik zou daar graag een verhaal
> zoals die van de onderstaande link voor SuSE willen hebben:
> http://www.nllgg.nl/mandriva

Mee eens; alhoewel je ook daarvan kunt zeggen: zulke verhalen vind je links en
rechts al bij de vleet. De zin is wel dat je dan van veel distro's en in het
Nederlands een overzichtelijk geheel krijgt.

> Zoals men al merkte kan ik namelijk geen objectief verhaal schrijven
> over SuSE omdat ik nooit over de fusie met Novell ben heengeraakt.
> Daarom ontbreekt deze belangrijke distro wel in het rijtje.
>
> Het is niet nodig om een installatiehandleiding te schrijven. Die is te
> lang en kan je op dit soort plaatsen al wel vinden:
> http://www.howtoforge.com/the_perfect_desktop_opensuse10.3

(Is wel in het Engels)
Lijkt heel wat, al was het maar door alle screendumps, en inderdaad heb je zo
binnen de kortste keren een draaiende installatie, maar daarna ga je ook heel
snel van alles missen; repositories komen niet aan de orde; mijn verhaal was
er juist op gericht zo snel mogelijk een vollediger systeem te hebben en, bij
een nieuwe installatie, ook snel al je ouwe spul terug te hebben.

> (waarbij
> natuurlijk de volkomen verkeerde desktopomgeving wordt gekozen - maar
> dat was te verwachten).

Mee eens, zelf zweer ik bij fvwm2...

--
Wybo