[linux] Re: Wat is de minimale browser omgeving?

Za Feb 23 12:08:39 CET 2008

On Sat, Feb 23, 2008 at 11:02:54AM +0100, Hans Paijmans wrote:
> Ik wil een LAMP applicatie herschrijven, zo dat hij met een minimum aan
> assumpties op Linux, Windows en Mac kan draaien. Het gaat om een IR
> omgeving; de documenten (pdf of html), indexen en de programmas staan op
> een CD; ik gebruik de browser als interface.

De minimale browser is lynx. Meer realistisch is Mosaic of versie 1.0
van Netscape of Internet Explorer. Dat komt dus neer op HTTP/1.0, HTML
1.0, geen Java, geen JavaScript, etc.

> Ik wil proberen te vermijden dat de gebruiker Apache of php moet
> installeren.
>
> Iemand ervaringen/suggesties?

Het is wel mogelijk om een CD-ROM te maken die zowel op Linux (Rock
Ridge), Windows (Joliet) als legacy Mac (HFS) gelezen kan worden
en files (ASCII, HTML, PS, PDF) met de browser bekeken kunnen worden.

Als u het over programma's hebt, wordt het probleem een stuk
ingewikkelder. De beste suggestie is waarschijnlijk om een webserver te
schrijven in Java die de gebruiker dan lokaal moet kunnen starten.
(Apache Tomcat eventueel).

Met vriendenlijke groet,

Daniel von Asmuth

--
		Microsoft Windows Error Reporting
Dit probleem is veroorzaakt door Windows. Dit programma is gemaakt door